Clik For Money...TQ

Wednesday, April 6, 2011

Sangap...

Huarghhhhhhhh...........
Haish.. Apo den nak buek nie...
Tak tahu nak kobar apa dah... sangap memanjang jo...

Smalam..Melepak kat BTHO
Terkedek2 orang tu datang bawak lau asam pedas ikan kembung...
Adoi..Makan ler nasik sejemput..Memandangkan aku tak makan nasik...
Seyes.. Malas nk tambahkan berat badan..Dah ler org kata ppungkok ku besau...
Haish...

Memang malam tadi spend masa kat umah aku yg tak seberapa..
Melilau aku pikir...
Agaknya..Tawun baper bawu ado duit nk beli perabut..Kosong sangat aku tgk..
Hm.. Lepas tu dok berborak ngan Eqa.
Dia tanya aku..

"U kan gaji dah banyak..Nape tak mau letak perabut kat umah nie. Beli lah katil.. Peti sejuk..Almari..Sayang jek u.. Duk sini..Kosong sangat.."

 Aku diamkan diri jek.. Ntah ler..Duit tu ada..
 Tapi bila tyme aku nak membeli je keperluan umah jek.. Ader je masalah yg aku kene setelkan.
 Kang kata macam-macam..
 Jadik memendam rasa je lah..
 Aku tak mampu nak meluah dah...
 Tak mampu bersuara...
 Tiap saat dan detik aku bekerja dari 2000 sampai la nie..
 Aku cuma ada keta dan sebiji umah.
 Sedih sungguh pencapaian aku..

 Dan semalam aku lena dalam tangisan...
 Apa kan daya.. Salah aku ke..
 Sangap tuk aku memikirkannya...

2 comments:

Unknown said...

aloohh aloohh alooh..
cian nyer kwn i sogheee ni..
sabooor ye awk...
xpe... usah cedey2...
xperlu citer ke mana duit kita d abeskan...
insya allah...
mmg kena sabar... walaupun aku tahu... ko mmg da byk sgt sabar...
tak lama lagi... sbr yer.. sket je lg... ada tu... pasti ada...

I.N said...

saya sabar ler buddy.. cuma kekadang... saya jua perlu menanes.. ye lah.. family den pindah..barang semua masyuk jo.. den..kalau kengkawan dtg umah..kek lantai ler smua dok bersimpuh...

tidur beralaskan tilam angin..kontut skali.. hancus...