Clik For Money...TQ

Tuesday, March 22, 2011

Perlukah....

Sememangnya bila arwah mak tiada.. Segala2nya mulai pincang.. Apa yg mampu ku lakukan... 

Melihat keadaan diri yang masih terumbang ambing..
Masih ingat janji-janjinya dulu..
Kita adik beradik perlu bersatu...


Ya..
Mana boleh aku lupakan..
Tatkala aku ketika itu agak tak keruan disebabkan kehilangan insan tersayang..
Tambahan pula.. Aku rasa bersalah kerana tiada disisinya.


Wake Up Ibnu Nafis..
They all have their own life.
Now U are alone. U should enjoy your life with your dad even tho..
Ayah sangat sibuk dengan makcik...


Tak mengapalah...
Aku pujuk hati agar tidak menyalahkan sesiapa..
Mungkin bagi mereka, kehidupan mereka lebih ceria tanpanya aku..
Namun aku terkilan dengan seseorang...




Panggilan aku tidak pernah berjawab. Mujur isterinya ada juga mengirimkan sms..
Ntah apa kesalahanku sebagai adik...
Telah aku lakukan...
Entah apa kesilapan tika aku berkata-kata...
Hingga membuatkan mereka tersinggung..


Pernah aku mengintai ke rumah mereka oleh disebabkan rindu...
Tengok bumbung rumah pun jadi lah..
Tapi mereka mungkin tidak sedar..
Betapa tika ini aku sukar untuk menjalani hidup tanpa mereka..


Aku jua insan biasa..
Punya rasa rindu,sedih dan kecewa...
Dan pada dia.. Maafkanlah kesilapan ayah..
Ayah dah berusia 65 tahun.. Hanya menunggu masa untuk di jemput.
Mungkin hidupnya dengan makcik lebih sempurna dari arwah emak..
Namun aku sebagai anak, adik dan kakak...
Memahami apa yang bersarang di hati mereka..


Cuma aku tak mampu melaksankan tanggungjawab yang arwah mak amanahkan...
" IN sebagai ank tengah kena sabar.. Lawat makcik2 yang lain..Hormat ayah.. Satukan balik keluarga ni..."




P/S: Betapa aku amat merindui arwah...
        Tersenyum biarpun menanggung musibah.
        Hanya DIA menemaninya tika dia bermunajat di malam hari..
        Hanya DIA yang memahaminya ketika air mata berguguran di pipi...
        Hanya DIA layak memanggilnya kembali...


       Maafkan saya... Biarpun pintu tidak pernah tertutup..Tapi saya gagal untuk melaksanakannya mak...





4 comments:

Unknown said...

iskkkk... sabar ye, awk...
klu lah sy blh tlg...
sabar... sabar..
wpun tetiba aku pun ghaser mcm nak lempang dgn situasi...

I.N said...

lepang ngan situasi???
teringat sumthing...
which is.. ini dugaan berat yg harus aku terima..
nak tak nak.. aku kene hadapinya yea... huhuhuhuhu

Ly said...

IN, jgn putus asa ya.. Kata org kegagalan harus ada untuk memberi kita petunjuk ttg apa yg perlu diperbaiki utk mengatasinya..

Jom kita sama2 cuba terima kegagalan tu in a +ve way?? sebab aku pun hampir nk putus asa dh neh.. :)

I.N said...

indeed.. will do beb...