Clik For Money...TQ

Wednesday, December 1, 2010

Susah ke??Ade ke?

Kadangkala aku tak faham dengan perangai manusia...
mengapa perlu monitor segala perbuatan aku sedangkan...
Aku yang mengalami segala permasalahan sendiri...
Financial aku, aku yang hadap..
Perlu ke manusia tersebut yg costing kan segala aktiviti-aktiviti aku???
Perlu ke?

Huh... Bukan nak mengungkit tapi...
Siapa yang buat onar dulu..
Yea.. Kalau lah aktiviti aku buatkan manusia tersebut..Merasa beban..
Eh..please lah.. Aku tak kacau hidup sesapa k.
Bertatih sendiri.. jatuh dan bangun dah menjadi lumrah hidupku..
Bak kata bapak aku...
Biarkan orang menghina di atas kemiskinan kita yang diluaran
Tapi...Ilmu tu perlulah kaya. Biarlah orang meNILAI dari segi peMAKAIAN...
Tapi hati kita DINILAI dari aspek kehidupan..
SUSAH dulu...SENANG kemudian...

8 comments:

Unknown said...

hmm.. da SEDAP... smua x ingt beb... tp, ms MINTAK TOLONG, bukan main... berjanji... berbelanja... xpikir pulak... ke sbnrnya, mtk DISKAUN... psl da berabes? ewahhh... aku HANGIN dah ni... kita berlibur ke sana ke mari... dia tau ke kita pakai DUIT byk mana? TIKET WAYANG, FREE! Ckp dgn dia... klu ko terer... TRY la dpt TIKET FREE... kita ke sana ke mari... ada ke kita guna jalan TOL? kita ke sana ke mari... kita ISI MINYAK PETROL setiap seminit ke? apa BINGAI LAHABAU sgt GAMPANG tu? nama je da berumur... gaji RM10k! otak... letak kat puuuu tut tut tut bini sendiri... wahahahhaa! macam CIP~AIS!!!

I.N said...

Mak ai.. Maghah betul beb..Ntah ler..mungkin aku kurang memberi KASIH SAYANG dan PERHATIAN pada dia... tp dia perlu TAHU..yg aku berPUASA tiap SAAT dgn berBEKALKAN AIR MASAK jek...mungkin dia ingat aku berLIBUR dgn kau tu pergi tempat2 EKSKLUSIF kot..dia tak tahu.. SEMUA banje adalah SHARING tahap CIP AIS... tu namanya tak UKUR kaki sendiri...huhuhu....

Unknown said...

ha ha ha tu lah... mmg Cip Ais! tahap lahanat lipan baraaaaa... mmg tgh membaraaa wehhh... da sedap panjat gunong ganang... sedap je ckp kita byk duit ke sana ke mari... hek elehhh... pehalll! wahahahha.. marah weh marahhh

Ly said...

Pe bole wat..ati tu tersembunyi, tak ramai yg kisah nk menilainya..harta benda yg terbentang depan mata tu jgak yg org 'mampu' nampak..alahai, kesiannya manusia yg mata kepala & mata atinya terlitup oleh $$..ntah2, x tau pn apa itu kehidupan? silap2, "celik mata..keje, cari duit, simpan duit berkepuk-kepuk, mkn, tdo.." menjadi definisi kehidupan mereka..makanya, bila definisi kehidupan ko x sama ngan mereka, lalu sesi 'pembersihan, pembetulan dan pengawalan' pn berlaku..tadaa!! ;)

Unknown said...

intro citer senang jer, klu x nak bunyi banyak... kasik settle cepat... tetiba plak pertikai kita byk duit ke sana ke mari... eh pekehal... amek port ttg org punya belanjawan... ada KAITAN ke?

I.N said...

ally: itu kuarga..this time kwn yg sound..most probably yg menyound nie org yg mintak tolong dan berHUTANG ngan aku.. tapi xpe..apa yg dia cakap tu aku amik satu CABARAN... Now tak mampu..Mungkin setahun dua aku akan bangkit balik...

Jamy: yup.. Org gaji byk sebenarnya lagi tak reti manage duit sbb diorg slalu pikir duit sentiasa ada sampai satu tahap x sedar duit dlm kocek tu habis.. utk memberi kemewahan pd org lain sanggup bergolok bergadai tapi diorg lupa akan kepentingan sendiri..waktu sayang nielah sanggup merentasi laut china selatan..bak kata yati..yg busuk tu lah jadik wangi dan yg hodoh tu lah nampak cantik.. bila keadaan dah berubah, baru mereka sedar kebodohan dalam diri sebab menuruti kata2 org yg disayangi tu kan.. waktu, sedara mara kawan baik smua x dipedulikan tp time musibah menimpa.. datanglah mereke berymah tangga..tgh mlm pun sanggup tunggu semata-mata memohon bantuan agar hubungan mereka kembali pulih..dan tatkala kebahagiaan berada dipuncak...yg aku sbg kain lap nie..huh..nak pandang pun tak ingin... hahahaha...

Unknown said...

berada di puncak.. CLIMAX la! hahaha...

demmit la! harap gaji je rm10k! esk duit sket²... br taw langit tinggi rendah... tmbh plak da biasa MEWAH kan...

kita TENGOK... smpi MATI ke dia SAYANG sgt dgn INTAN PAYUNG EMAS GANGSA PERAK dia tu...

esok dia BUNYI lagi... bgth aku... siott jek... psl aku ada dgn ko masa tu... berani TOKOK TAMBAH NASI TAMBAH, siap la!

I.N said...

hahaha... i will...