Clik For Money...TQ

Monday, November 29, 2010

Perkara yang telah berlaku...

27 Nov 2010 Sabtu.

     Pagi-pagi lagi Ariff dan Aqil dah melalak.. Penat agaknya. Sebab di kejutkan seawal jam 7. Aku yang terpinga-pinga bangun terus mengambil diaorg.
    " Ko jangan lupa bawak ayah gi kenduri kawin adik Syuk tu!"
    Aiyark... Aku leh lupa plak. Hm.. Sib baik dia ingatkan.
    Huhuhu..Diaorg bertolak dalam pukul 7.15am.
    Aku pun meneruskan workout as usual.100 sit up and push up.
    Ish.. X leh jadi nie.. Nak kene jogging jua.
    Hm..Apa lagi mau buat...
    Siapkan jentera untuk mengemas.
    Segala-galanya telah tersedia dalam jam 10.30 pagi.
    Ayah balik. Katanya perlu bersiap dalam pukul 11.45pg gerak terus. Katanya boleh balik awal.
    Hm.. Baiklah.

   Jam 12.30tghari kami sampai. Tapi sedih betul aku melihat ayah.Ketibaan kami di rumah sana seperti tidak di alukan. Mungkin persilihan faham yang terjadi antara mereka berdua.
  Tidak mengapalah. Biarpun kami bukan orang berada, aku meneruskan usaha untuk bersopan demi ayah.
   Lantas ku bantu apa yang ada di dapur seadanya.
   Dalam pukul 2.00ptg, ayah ajak balik.

   Wajahnya agak sugul. Mungkin ada perkara yang membuatkan dia benar-benar kecil hati.
   Aku memendamkan hasrat untuk bertanya.

  "IN.. Ingat pesan ayah nie.. Susah mana pun kita, jangan sewenang2nya kita memakan harta orang lain.. Berusahalah untuk mendapatkannya. Biar susah sekarang... Agar senang di kemudian hari."
  Rngkas tapi padat.Aku cukup faham apa yang dia maksudkan.

    Terus memandu ke majlis perkahwinan kedua di rumah Cheras Baru. Mak aiiii...Berbeza sungguh.Ya masih ada orang yang menghormati ayah di sini.
    Kami berdua makan dengan kenyangnya.

  Malam tu tiada aktivi yang aku lakukan selain work out.
  Mungkin dengan cara itu sahaja yang mampu aku lepaskan segala yang terpendam

1 comment:

adek said...

mula2 aku minta maaf on behalf dr keluarga mertua aku....bila aku terbaca coretan ini, aku rasa serba salah...mgkn salah aku mengahwini keluarga yg telah menyakiti keluarga ku sendiri...aku rasa menyesal sgt...aku tak tau nk kata apa lg...aku minta maaf kalo aku ada bersikap demikian...aku betul2 terhimpit...kalo ikutkan hati ini aku sanggup bercerai demi keluarga...w'pun kiter teruskan hidup, kita byk hidup berpura2 utk gembirakan hati org lain...