Clik For Money...TQ

Sunday, December 5, 2010

Happy...

Bukan mudah nak buat aku kembali tersenyum tatkala dugaan datang bertalu..
Ya.. Ada hikmahnya biarpun kembali biarpun ia hanya sesaat cuma..
Tidak mungkin aku persiakannya..

Kadangkala Allah menyempitkan kita..
Supaya kita tak hanyut dalam kesenangan...
kadang-kadang Dia melapang kita..
Supaya kita tidak selalu dipagut kesempitan...
Kekadang Dia melepaskan kita dari kedua-duanya...
Supaya kita bergantun pada sesuatu selain-NYA..

5 Disember..

Semalam.. Majlis tahlil dan khatan Aiman Fiqri berlangsung di rumah makcik Rodiah.
Alhamdulillah... Syukur jua biarpun tahlil tu berlangsung di rumah lain.
Terkilan juga kurasakan namun, apa yang telah ditakdirkan harus kulalui..
Adakalanya.. Aku gembira bila berkenduri di sana..
Merasakan kenikmatan berkeluarga...

Mungkin, aku akan adakan kenduri di rumah arwah mak pula...
Mungkin jua  dirumah baru ku...
Insyaallah.. Jika ada rezeki, akan aku lakukan...

Rasa happy sebab malam tadi bermimpikan arwah... Lama tak ketemu dengannya...
Rinduku kembali bertaut apabila aku bertemu dengannya...
Ya Allah...Mungkin ini hikmahnya dengan dugaan yang datang bertalu...

Malam tadi jualah, aku meluangkan masa dengan Eqa dan Liza..
Datang ke Majlis CIMB Events... Hm.. Bertemu jua dengan Lina Teoh dan Sheila Majid..
Teruja ke? Hahaha.. Definitely ler...Hahahaha...

Pas tu melepak pula kat Old Town.Pergh...Gao dah lama aku dah minum..
Terubat rasa rindu. Time nie pulak aku teringat Jamy..
Tapi Jamy ada 'acara' tersendiri malam nie..
Maka nak tak nak..Aku pun menikmatinya..

Hari nie...
Yeayyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ikan sambal dowh... Eqa masak..
Nie yang sayang lebih nie...
Giler kentang dah lama aku tak makan ikan sambal..
Masak sendiri lain rencahnya...
Tapi kalau orang masak.. Macam bestkan...
Lamanya tak dibelai manja macam nie...
Hahahaha..
kalau arwah mak ada..Aku order jek...
Especially tomyam dia ngan ikan sambal ler...
Hehehe.. Xpe Xpe... Nanti.. Nak carik plak orang yang pandai makan asam pedas...
Saper plak nak masak kan wei...

Hehehehe..Oklah...Nak makan dah...Weeeeeeeeeeeeeee


CC: Jamy ngan ally- jangan jeles dude...:P

3 comments:

Unknown said...

woooooooooooooo... gi oldtown.. dgn skandalessss... menchiii! clashhhh! wahahaha

Ly said...

siot je..len kali gtau ar awal2 sket..cian aku, kempunan sambal ikan..uwawawa..

I.N said...

jamy: liza banje arllmakasih pada suliza
ally: tak dirancang..ko pun nk dtg umah aku bgtau last minit kan... normal lah tu...