Clik For Money...TQ

Tuesday, November 2, 2010

Apakah... Mengapakah....

Yup... Semak aku rasa skang nie..
Semua hati aku nak jaga..
I try to put hard for myself but unfortunately..Aku jua yang tertewas..

Bagaimana cara lagi harus ku puaskan hati orang sekeliling...
Bagaimana cara lagi, agar aku dapat di lihat hingga satu tahap tertinggi...
Bagaimana cara lagi, harus ku pujuk diri ini..Mereka perlu ku hormati...

Aku tak faham?
Keliru dengan banyak keadaan...
Rasa dikhianati dengan orang dalam...
Rasa terhina dengan kata-kata mereka...

Bukan aku berkira..But I have too..
In mean time, i have my own plan..
To do that.. To do this..
I need enjoy for my life..
Bukan duduk terkurung dalam rumah dan sekadar berkawan dengan orang di sekeliling ku..

I like reading writing and sports..
I like to do photography, singing and enjoy watching a movie.
But in certain circumstances .. Aku jua perlu meluah tension dengan pergi tempat hiburan...
Aku masih tahu batas-batas agama...

Aku tak mengerti...
Mengapakah di usia sebgegini masih lagi orang mempertikaikan segala tingkah lakuku?
Pertikaikan setiap pembelian dan bajet aku..
Pertikaikan ke mana perginya duitku...

Come on lah...
Aku dah terlalu tua untuk menceritakan segalanya..
Aku bukan berumur 12 tahun lagi..

Bila aku meluah di wall sendiri..
Kata mereka aku meroyan..
Kata mereka jua aku tidak menjaga hati mereka...
Kata mereka, berkecil hati dengan tiap patah perkataan..

Habis aku???
Duduk dan angguk saja..
Duduk dan iyakan bukan apa yg aku lakukan...
Duduk membatu diri sahaja..
Itukah aku...

Apakah...
Mengapakah semua ini berlaku..
Namun aku Redha dengan ketentuan-NYA...

4 comments:

Unknown said...

awk.. salah banyak tu...
meh sy tlg editkan...
hehehe...
jgn angry...

I.N said...

edit pls... pls..pls....

Ly said...

hmm..dan pernah ku katakan, kita takkan pernah mampu puaskan ati sume org..dan idup itu terlalu singkat, masa pula berlalu begitu pantas dan ia takkan pernah menunggu kita..oleh itu, buatlah yang terbaik utk diri kita..jangan terlalu pedulikan apa org nk kata sebab mereka kah yang lalui pe yg kita lalui? tak kan?

I.N said...

ally:
kdg2..aku terpaksa menipu tuk jadik diri sendiri...sbb org takkan terima apa yg aku buat...hati org slalu aku jaga tp hati sendiri..slalu disakiti.ibarat kain lap jek..jika perlu di gunakan..jika tidak.. di biarkan jek...kain lap tu plak, slalunya buruk dan tak bersih..tp function dia, buat semua benda kelihatan sgt bersih...