Clik For Money...TQ

Sunday, October 2, 2011

~Air mata Ibnu Nafis...~

  Entah mengapa...
  Begitu deras manik-manik jernih gugur di pipiku ini...
  Petanda apakah kali ini?
  Dugaan bagaimanakah yang harus ku tempuhi lagi..
  Ya.. Aku akur dengan segala-galanya...
  Mungkin dengan Dugaan ini.. Menambahkan keimanan ku kepadaNYA..
  Mungkin jua, aku perlu menambahkan kesabaranku yang kian menipis...

 Aku rindu dengan arwah emak..
 Aku dahagakan kasih sayang atuk muk & atuk tahir..
 Namun, hanya kenangan bersama mereka yang aku miliki...

 Bukan terlalu fragile..
 Cuma bila mindaku terganggu..
 Segala-galanya hilang dalam sekelip mata...

 Bagaimana ingin ku sampaikan...
 Tatkala hati masih memendam segala kesulitan...
 Tatkala rindu makin bertaut..
 Tatkala kepercayaan pada org sekeliling makin malap...

 Hati.. Tenanglah dikau...
 Rindu.. Terbang menjauh dari akalku...
 Aku tidak sanggup memendam lagi..
 Malah aku tidak mampu untuk meluah lagi...
 Mungkin.. Itu takdir perjalanan hidupku..
 Menangisi apa yang terjadi..
 Membiarkan diri ini begini...

No comments: