Clik For Money...TQ

Sunday, July 3, 2011

I luv myself coz.. It's happen to me with a reason...

    Sumtimes I hate myself when i sick..
    When i feel miss sumone i luv..
    When i need to face everything without anybody around me..
    When i crying.. I felt, nobody care about me...
 
   But... Allah tu tahu...
   Ada ganjaran disebalik semua kejadian...
   Bila aku sakit...
   Allah nguji aku pelbagai perkara...
   Bila kepala aku rasa nak pecah...
  Aku bersyukur kerana masih lagi merasai kesakitan itu...
  Kalau aku tak rasa sakit..It's mean.. Satu saraf aku/deria rasa dah x buleh berfungsi...

 Kekadang.. Aku tengok kekuatan semangat arwah mak...
 Betapa dia sabar dengan kansernya...
 Betapa dia tabah mengharunginya,...
 Dan aku...
 Aku perlu mengikut jejaknya...

 Masih aku ingat ketika aku mendapat keputusan tentang penyakit ku..
 " Sabar IN... Allah sayangkan IN... Itu ujian utk kita BERSAMA.."

 Besar penegorbananya...
 Aku tunduk lalu menitiskan air mataku...
 Dan aku masih ingat tatkala doktor memberitahu ku dia hanya tinggal 6 bulan...
 Katanya.." Mak masih ada harapan.. Biarpun tipis.. Mak tahu.. Anak mak sentiasa beri sokongan pada mak.."

 Ya Allah.. Tabahnya dia...
 Nah.. Hari ni.. Aku benci kene makan Propanalol dan Synflex...
 Sebab.. Dengan kedua-dua benda ini membuatkan badan ku lemah...
 Lemah untuk melakukan aktiviti...
 Dan Ahamdulillah... Ayah masih ada di sisi...
 Biarpun dia membebel.. Aku tahu dia sayangkan aku...

 Aku masih menyayangi diri ini kerana...
 Apa yang berlaku tentu ada sebab tersendiri..
 Dan sebabnya.. Aku perlu bersyukur dengan semua kejadian...
 Aku perlu redha dengan ketentuan...
 Ya..Aku REDHA....

No comments: