Clik For Money...TQ

Monday, April 18, 2011

Like a LOOSER...

Tak tahu nak tulis macamana...
Kalau jumpa pun tak guna..
Bertekak sana sini...
Sebab..Dia lebih tua dari aku....
Tapi.. Dia sedar ke?
Apa yang dia buat tu betul atau tak...

Semua orang rindu pada arwah mak...
Semua orang teringatkan dia...
Semua orang rindukan saat bersamanya...
Tapi.. Cara kau tu salah...
Kau bergantung sangat pada dia...
Kau kahwin pun dia tanggung...
Kau buat apa pun dia terima...
Sebab tu kau guna alasan...
Hanya arwah je memahami...

Tapi kau tahu ke..Jauh di sudut hati dia... Apa yang dia rasa..
Kau tak ingat ke bila kau menipu dia..
Kau lupa ke? Kau pinjam duit..Kau cakap nak rawat dia sebab ada barah?

Benda tu jadik kenyataan akhirnya kan...
Tapi.. Salah aku masa aku tak spend one night dengan dia malam sebelum dia meninggal keesokkan harinya...
Punyalah kau pandang sampai sekarang kan...
Yea.. Aku je lah salah...
Aku je lah spend masa dengan kawan-kawan aku..
Tapi kau tahu tak..
Kau selalu berjanji... Baper RM kau akan bagi monthly...

Hujung bulan...
Kau diam.. Alasan macam-macam kau bagi...
Aku tak pernah kisah pasal tu...
Sebab aku rasa..Tak apalah..
Aku BERALAH...

Tapi bagi kau.. Sebab aku tak kahwin dan gaji aku lebih banyak...
Aku diamkan diri..

Yea.. Masa kenduri tu..
Memang aku tengah sesak...
Bukan aku tak nak hulur..
Tapi kau kene faham..
Aku baru pindah..
Untuk kau.. Aku kene korbankan segalanya kan...
Yea... Sebab aku nie muda dari kau...
Jadik kau guna mandat yang kau sebagai orang tua...

Tapi..
Sampai sekarang kau jauhi kami..
Alasan kau.. Yang sudah tu sudah..
Tapi.. Kau pernah fikir ke hati orang tua tu...
Bertanyakan pasal kau...
Yea.. Yang nampak semuanya kami..

Tak pe..aku diam lagi...
Tapi kali ni.. Aku dah penat nak diam...
Sebab..Kau asyik kata..Aku dan yang lain tak pernah memahami macam arwah mak memahami...
Kau agak.. Apa aku kena buat..
Bila aku bagi kata semangat..Kau kata bih baik mati..
Habis aku ni sapa..Nak sogok RM10k baru kau nak sedar kewujudan aku dalam hidup kau ke?

Kau pikir..Kau punya masalah je ke?
Orang lain pun ada masalah gak..
Lepas tu.. Macam-macam kau cakap kan..
Ntahler..
Aku letih..Lelah...

Rasa macam LOOSER...
Arwah mak pesan suruh satukan..Semuanya berkubur...
Macam aku tak mampu nak menyatakan apa-apa langsung...
Kalau kau kat tempat aku..
Apa yang kau akan buat..



P/S: Aku tak tahu andai kau baca atau tak... Tapi.. Hati,kepala, jiwa aku dah berdarah nak pikirkan untuk kau.. Kalau kau bebetul matang.. Pikir 2-3 kali.. Jangan jadik macam budak umur 3 tahun wei.. Wake uplah ALONNNNNNGGGGGGGGGGGGG................

2 comments:

ArryCode said...

insya Allah , suatu hari kesedaran tu akan ada juga... doa kan ler.

I.N said...

Insyaallah jua.. jgn berperangai macam dia.. makin berumur makin kita berubah kearah kebaikan..