Clik For Money...TQ

Friday, December 31, 2010

2010 ...

Semua org bercerita mengenai 2010.

  Apa yang dah aku kecapi dalam 2010. rumah yang mampu aku miliki. Terletaknya di Balakong. Seluas 650persegi namun aku bersyukur dengan adanya rumah kecil ku ini. Dah hampir 3 bulan aku duduk rumah tersebut. dingin dan damai ku rasakan. Biarpun kelengkapannya amatlah tiada namun aku bersyukur kerana hasil titik peluhku sudah wujud di hadapanku. Ini adalah aset pertama bagi ku selain tanah di melaka.




Oktober 2010.
  Admitted di Pantai Medical Centre at Ampang. Doktor suspect ada ketumbuhan dalam usus.
  Memang ader pun . So advise from doctor, take soft food.. No meat..No coffee.. No junk food.
  Tang coffee yang tak boleh tahan tu. tapi Tak pe.. caover balik ngan air masak yang bergelen-gelen.
  Itu Dugaan 2010.

  

   April 2010
  Mengenali cik Jamy Aj, amatlah aku syukuri. Banyak perkara yang aku pelajari dari dia terutamanya dalam sesi fotografi. Bukan mudah rupanya nak hamik gambau. Banyak kesabaran dan idea yang perlu dititikberatkan dalam hobi ini.
  Nah itu hobi terbaru ku untuk 2010. Hobi ini bisa membuatkan aku sendiri merasai kepuasan dalam kehidupan tetapi dari sudut yang berbeza. Mungkin kepuasannya lebih dari aku menulis cerpen atau novel.
Bukan mudah untuk menghasilkan sesuatu yang terbaik.


      
   
  Disember 2010.

  Dia sudah berkahwin. Mengenalinya hampir 6 bulan, dan banyak dugaaan yang ditempuhi. Dan tanggal 11-12-2010, dia diijabkabulkan.Menjadi isteri pada si suami..Moga dia berbahagia hendaknya.






Many bad things happened on this year but seriously.. I put all the thing on positive side.
Is better that away.. Don't look back cause it maybe keep remaining all the time.
As my friend said to me. Keep it simple... Move forward. think at positive side.
No need to remember your failure.
Even though you loose your gud friend because of one mistake. Just forgive her/him.
Is ok.. Is life.. Normal life.
That's call life is not easy as u seen on television. 

Kehidupan harus diteruskan..
Besar mana sekalipun ujian yang datang...
Anggaplah ianya seumpama satu warna yang ingin mencorakkan kehidupan kita.
Adakalanya, ia lebih mematangkan diri dari terus bergantung dengan apa yang selalu kita miliki.


So welcome 2011.I'm ready to face new chapter for next year. Insyaallah...



 

2 comments:

Unknown said...

oh terharu... hehehe!

praying n hope for da best of 2011

I.N said...

isyaallah..