Clik For Money...TQ

Tuesday, October 5, 2010

Silent is the best MEDICINE..

Mana aku nak mulakan...
Hmpf.. Hmpf.. Hmpf...

Hahahaha.. What can I do..
Terkejut dengan kata-kata yang tak disangka...
Mungkin dalam alam nyata, aku tidak dibenarkan utk bersuara..
Alam maya saja tempat luahanku...

Mungkin juga benar kata mereka aku terlalu banyak karakter..
Karakter yg aku hasilkan kerana sikap2 mereka sendiri...
Karakter yg ku nobatkan sebagai watak dalam kehidupan mereka..
Karakter yg di cipta kerana aku tak mampu untuk bersuara...

Sekarang, aku belajar untuk menjadi diriku...
Kejam kata mereka...
Sombong.. Tohmahan mereka...

Kata mereka..
Tiada lagi masa yg aku luahkan...
Kata mereka...
AKu jauhkan diri dari mereka...
Kata mereka lagi..
Aku sudah jauh berubah...
Aku lebihkan rakan2 ku berbanding mereka.

Hidupku kini seperti kereta..
Di pandu oleh semua orang...
Di reka bentuk oleh org lain...
Di warnakan mengikut kehendak mereka...

Tapi diriku...
Sekadar perhiasan sahaja...
Digunakan ketika perlu..
Tidak diservis seperti selalu
Tidak di jaga seperti mula2 di beli/direka dahulu...

Ke mana luahanku kini...
Ke mana lagi perlu ku ungkapkan...
Ke mana lagi perlu ku tulis tiap apa yg ingin ku katakan...

Tentu bukan di wall aku...
Tentu bukan dalam diari hidupku...
Tertanam rapat di sanubariku.

Sungguh, aku tidak berdendam...
Tiada dendam dalam kamus hidupku..
Sungguh, aku tidak layak mempunyai sikap marah...
X mampu langsung utk aku bersuara..

Nah kini..
Karakter ku adalah diam seribu bahasa..
Mengiya atau menidakkan pun aku tidak lakukan..
Hanya diam seribu bicara..

Jika aku bersalah..Maafkan aku...
Jika aku benar sekalipun.. Aku meohon maaf...

SILENT is best MEDICINE..
Bagi mereka aku tidak layak untuk happy..
Bagi mereka.. Aku untuk mereka...
Bagi mereka.. Aku tetap untuk mereka SAHAJA...

Maka dengan ini..Lebih baik aku diam dan terus diam..
Tidak akan ku berbicara selain dari mulutku terkunci rapat..
Mungkin, itu ubat terbaik untuk semua org...
Biarpun hakikatnya.. Aku menanggung kesakitan yang amat sangat kini...

3 comments:

Unknown said...

tp... awk jgn SILENT MODE ngan sy eh? eh? ;p

Ly said...

hmm..cam kenal je title neh..huhu..

I.N said...

jamy : mana de sy silent mode ngan awak..ish..
ally: hehehe..sowi...