Clik For Money...TQ

Wednesday, October 19, 2011

BUTA,TULI,BISU....


  Biarkan aku buta...
  Daripada terus menyaksikan kancah kehidupan ini..
  Biarkan aku terus tuli..
  Daripada terus mendengar segala tohmahan..
  Pujian.. Malah kejian dari insan sekeliling...
  Biarkan aku terus membisu..
  Daripada menyakiti hati orang sekeliling..
  Betapa aku tidak mampu melakukan atau berkata apa-apa sekalipun...
  Kerna... Tiap tindakan itu benar-benar menyakitkan hati..
  Bagi orang sekeliling..
  Wajarkah.. Gurauan bertukar menjadi perbalahan kecil..
  Wajarkah.. Nawaitu ku ikhlas tetapi disalah ertikan..
  Wajarkah...
   Diriku sekadar mengikut telunjuk insan lain..
  Mengapa diriku sering di perhati..
  Apakah aku hanya LAYAK berada di kelas bawahan..
  Seperti dahulu kala..
  Apakah aku layak di gelar...
  ULAT BUKU ataupun KERA SUMBANG...

  Ya.. Dunia ku sempit suatu ketika dahulu..
  Namun.. Izinkanlah aku untuk bebas..
  Menanti sesuatu yang tidak pasti jalan deritanya..
  Menanti kematian yang bakal dijemput..
 

 Nota kaki: merepek merapu meraban...
 

No comments: