Clik For Money...TQ

Thursday, May 12, 2011

Status di FB

Keboringan tahap cipan dengan rajinnya aku pun baca status manusia-manusia di FB.. 
Terjumpa 2 status nie... hm...



"dulu masa sekolah, ada satu hamba Allah nie kata dia ada leukimia lah, brain tumor lah... tapi sekang nie aku tengok sihat wal'afiat kot... agaknya Allah panjangkan umur dia supaya dia bertaubat jangan menipu orang kot...entah lah...orang kan...memacam boleh buat cerita..."

  Bagi pendapat aku ler..
  Ada 2 kategori...

1. Mungkin dia benar-benar sakit... Dia bercerita pada mulanya untuk meringankan sakit dia..but in the end..ader kengkawan yg bosan asik dengar cerita sama yang membuatkan dia diam dan terus meneruskan hidupnya. Bila di tanya dia akan menjawab.. Dia sihat... Aku rasa lah.. 

2. Mungkin dia benar-benar xde sakit tu tapi sekadar meraih simpati...

  Kekadang..Bila bercerita benda yang benar... Manusia selalu salah tafsirkan perkara tu.. Orang lain pun sakit gak... Tak delah citer sesedih... Senangkan cakap... Padahal..Kita sendiri tak tahu keadaan dia sebenarnya...



‎'Takde duit' ...well there is 6.82 billion people on earth have the same problem like yours, so get over it


 Semua org mengalaminya... Kalau mcm nie...Kene terima hakikat ler memanjang... Terus berusaha cuma aku musykil.. Naper budak  nie taip gini... Hm...

  Aku rasa..semua orang mempunyai kesusahan yang berbeza.. Mungkin budak nie dah bosan mendengar perkara yang sama kot tiap hari... Tu yang kluau statement nie...

   Ntah ler.. Tak nak cakap apa-apa... Lebih baik diam dan memandang kiri dan kanan. AKu rasa aku tahu di mana aku berada... Kalau aku cakap banyak.. Ada orang kata aku banyak cakap.. So perkara yang terbaik.. Aku akan diam..

  Bukan sahaja realiti..di Status alam maya pun akan aku berbuat begitu...
  

  Sebab manusia yang aku kenali mostly raa dia yang paling TERBAEK.. biarpun adakalanya dia banyak BIKIN SALAH dari melakukan terbaek.. Berkawan tetap boleh tapi aku kan lebih berhati-hati...

2 comments:

Unknown said...

aku ghaser dia jeles tuh... sbb xbuleh type dia saket... atau pun malu nak pegang reket... eh.. ah hahaha...

I.N said...

hahahahaha....... manyak lah lu...