Clik For Money...TQ

Monday, April 25, 2011

Adakalanya...

Last nite. Masa Dok melepek sebab makan Doyan...  Nak melelapkan mata...
Teringat satu peristiwa yang aku sendiri hampir lupakan..
Tapi itulah hakikat..Itulah kenyataan...


"Tiada ungkapan tuk melarikan diri...
Diam bermakna.. Meminta diri untuk di beri ruang buat seketika...
Diam juga bukan bererti takut atau mengalah...
Adakalanya diam itu lebih baik dari berkata...
Kerana... Lidah jika berbicara, selalu lupa dengan adab dan budi bicara..."

" Jangan letak kan diri selalu dalam keadaan syak wasangka...
  Tak bagus sebab.. Hati akan menjadi buta untuk menilai sesuatu nanti..."

Hm.. Susah nak rungkaikan...Dari bersahabat..Putusnya kawan..
Bila berkawan.. Bergaduh pula ... Tiada kemaafan dan memberi maaf..
Timbul pula rasa benci dan iri hati..
Akhirnya diri jua merana...

Susah nak kata dan susah nak ungkapkan..
Tapi itulah realiti kehidupan...
Semakin cuba untuk memahami..
Semakin sukar tuk di fahami..

Tapi, hakikat terus terlaksana...
Kalau tak, tidak pula di namakan dugaan...
Apa yg ingin aku sampaikan...

Jika kesalahan itu berpunca dari ku.. Maafkan aku..
Dan andai kesilapan itu dari mu.. Aku memaafkan kalian..
Tidak mengapa andai IN sendiri yang mengalah...


P/S: Saya dah lama memaafkan kalian semua.. termasuklah anda...

No comments: