Clik For Money...TQ

Wednesday, January 26, 2011

Sampai bila harus begini...

Credit to google






  Agaknyalah kan... Sampai bila aku harus begini???
  Dalam seusia aku sepatutnya ekonomi dah stabil...
  Enjoy working.. Enjoy with my live..
  Vacation..Outing...Shopping..Lepak with friend..

 Tapi haku...
 Still di takuk lama... Spend my time with sport activities..
 Spend my time with jogging until my leg feel pain.

 Sometimes..I need to buy my dream car...
 Even though I know who I am, but in my age..
 I should get it.

 Alhamdulillah..Syukur sangat..
 But look at my self..
 Only have one apartment.. My car(proton plak tuh)..
 Everything for me is complicated.

 Kenapa aku tak mampu bersuara...
 Kalau aku bersuara... Aku tahu akan menyakiti hatinya...
 Penat nak meniti lelah...
 Bukan menolak kehendak atau takdir...
 Tapi.. Ntah lah... Mungkin jalan kehidupan ku begini....

 Pasrah dan Redha menerima segalanya...


 p/s: meroyan gara-gara tak mampu beli glove dengan ankle guard jek...
       kaki tambah sakit... sbb tu memerlukan ankle guard...huhuhuhu

5 comments:

ArryCode said...

Dan (tiap-tiap) makhluk yang bernyawa tidak akan mati melainkan dengan izin Allah, iaitu ketetapan (ajal) yang tertentu masanya (yang telah ditetapkan oleh Allah). Dan (dengan yang demikian) sesiapa yang menghendaki balasan dunia, kami berikan bahagiannya dari balasan dunia itu, dan sesiapa yang menghendaki balasan akhirat, kami berikan behagiannya dari balasan akhirat itu; dan Kami pula akan beri balasan pahala kepada orang-orang yang bersyukur. (A-li'Imraan 3:145)

Apa gunanya Allah menyeksa kamu sekiranya kamu bersyukur (akan nikmatNya) serta kamu beriman (kepadaNya)? Dan (ingatlah) Allah sentiasa Membalas dengan sebaik-baiknya (akan orang-orang yang bersyukur kepadaNya), lagi Maha Mengetahui (akan hal keadaan mereka). (An-Nisaa' 4:147)

Ly said...

"Ya Allah, ampuni aku dan jua orang2 yang aku sayangi.."
hmm..baru aku sadari mgkin aku slalu mgharapkan balasan yg baik di akhirat, kerna itu Tuhan kurangkan balasan dunia ku..

*Thanks to Arry for the An-Nisaa'4:147..Semoga kita sama2 mendapat keinsafan yg diredhai Tuhan..

I.N said...

Alhamdulillah..
Makasih abg harry... Tersedar dari alam duniawi.. Ini sekadar luahan dan rentetan di mana.. sy perlu meluahkannya...sekadar peringatan tuk di hari tua.. kene ingat..kita berada di universiti kehidupan...

dimana..saya tak mahu repeat paper balik.. So hadap dan tempuhi segalanya dengan keredhaan nya..Hanya mengharapkanNYA biarpun sesuap nasi cuma...

Unknown said...

sabooo awk... sabooo... awk gak suh sy saboo bebyk...

I.N said...

jamy: yes beb..sabar.. sy sedang tinggikan tahap kesabaran...susah saya..saya kene ingat..ada org lebih susah dari saya... Bersyukur ke hadratnya..