Clik For Money...TQ

Friday, January 7, 2011

Blog oh Blog...

Tet tet tet tet… BOOOOMMMMM!!!!!!!!!!

Ingat dah HABIS.. Lah.. x HABIS2 lagi ke? Ada unfinished business between me and that people.
But for me, after everything already paid.. As a wish.. Aku x perlu tahu lagi hidupnya.

Is my mistake cause to honest with every people I KNOW.
Yup.. Definitely is my MISTAKE too when people comes to me and story about their problem.
When I try to help them with some solution.. Now everything is TURN BACK to me. I’m still keep that sms in my mobile. Simpan sudah.. X perlu tambah onar lagi…

Is ok if that people judges me in that way. Alhamdulillah..Coz I felt  somebody around still concern about me even everything in their MIND I’m do something STUPID for their relationship.

THANKS….  Enough for that story.. Nanti BAWAK MULUT lagi..

People… Look.. Is my blog ok. Nie adalah tempat luahan rasa.. Gundah gelana..Kesusahan sendiri… Aku tak petik nama sesiapa…  Kalau aku rindu pada DIA.. Sini jualah tempat aku meluahkannya. Jika aku kesal di atas kesilapanku.. disini JUA lah aku nukilkan… Ada ke aku bagitahu nama sesapa.

 Lupa.. I am ordinary people. Bukan dari golongan elite. Kalau lah itu pun dijadikan penyebab.. Hm.. Takpelah nak buat lagu mana. Aku bergantung pada ALLAH… Bukan pada org sekeliling.. ALLAH kurniakan aku keluarga dan kawan-kawan yang lain biarpun sesetengah golongan mengetahui tetapi pedih di dalam, kepadaNYA sahaja aku mengadu.


Yang BAIK datang dari ALLAH.. Segala kesilapan datangnya dari Ibnu Nafis sendiri.


“Kita telah menghapuskan dendam, iri hati, marah yang bersarang dalam jiwa kita. Kemaafan akan membuahkan kebaikan… Manakala kebencian akan membuahkan kejahatan. Belajarlah menyayangi, nescaya kita akan semakin jahil tentang kebencian dan permusuhan. Dan inilah maksud didikan Allah ketika menjadikan manusia ujud secara bersama (co-existence) di atas dunia ini. Mungkin hikmahnya, agar manusia belajar sesama manusia untuk merasa kesan didikan-Nya”

Itu yang aku belajar… Dan akan sentiasa mempelajarinya. Moga apa yang telah dibelanjakan, moga dihalalkan. Dan aku sebagai manusia biasa(jahil lagi) memaafkan apa yang telah berlaku dan memohon maaf di atas tindak tandukku.








Another Side.

Belek sikit punya belek… KEBOOOMMMMM!!!! I have silent follower in my blog.
Pagi tadi baru perasan yang ada komen dari seseorang. Hm.. Aku tak berani nak komen apa-apa.

Tapi dari apa yang aku baca dari artikel Gentarasa, banyak perkara yang aku fikir sehinggakan begitu payah untuk aku lelapkan mata. Apa tidaknya… terlalu sibuk dengan hubungan sesama manusia tapi aku lupa hubungan denganNYA adalah untuk selama-lamanya.

Alhamdulillah.. DIA beri aku petunjuk. Seperti apa yang di nukilkan oleh ustaz Mohd Pahrol Juoi di bawah

"jika lori berisi pasir berlanggar, yang akan terkeluar dan berselerak ialah pasir. Sebaliknya jika lori sampah, sampahlah yang akan bertabur dan tersembur ke luar."

Apa yang aku ketahui. Sejahat mana org yang membuat keburukan pada kita, balaslah dengan seribu kebaikan. Kerana dengan kebaikkan jualah akan berputik pada hatinya untuk bersifat baik kepada kita. Jika kejahatan di balas dengan kejahatan, maka kita diibaratkan seperti ketua yang mengetuai KEJAHATAN dalam hati kita.

Dalam tubuh manusia ada seketul daging. Jika daging itu bersih.. Bersih jualah manusia tersebut. Tetapi jika daging itu kotor, kotor jualah manusia tersebut dan daging itu di namakan hati.


P/S = Andai apa yang ditulis begitu menyakitkan hati anda.. Berhubunglah dengan saya.. Saya jua manusia biasa. Apa yang di nukilkan di atas.. Adalah peringatan untuk bersama kerna.. DIA juga Maha Mengasihi dan Maha Pengampun.

Ibnu Nafis bukan golongan Maksum. Masih memerlukan petunjuk dariNYA. Masih memerlukan DIA untuk mengadu. Dan yang penting..mencari dunia di sana untuk selamanya.

4 comments:

Unknown said...

For me... Blog is Blog...
Blog is meant for something deeper...
Which is... those yg membaca... harus baca betul²... dan faham kan maksudnya...
dan bukannya randomly baca... kumpul point and lepas tu kepochi kat FB... and to be specific... kat WALL sendiri...

WTF, man!!

Mmg betul² damsels!

Dud... aku rs dia ada unfinish biz dgn ko... mungkin dia windoo ko...

kui kui kui

I.N said...

Hahaha.. Ko buat lawak lah...
MUNGKIN dia LUPA...
aku MANUSIA biasa..
dia pun MANUSIA jua..

Kalau dia BAIK..
dia tak buat GITU kan..

Perubahan sikap partner sebenarnya mcmana dia DIDIDIK..MEMIMPIN..bukan diPIMPIN..

aku rasalah..hehehehe

Ly said...

well beb, biarkn je la dia..x guna nk argue ngan org yg taraf pemikiran & otak dia yg x setaraf ngan ko..nanti ko pn jadi gila meroyan plak..

lg pun, dia nk maki hamun ko tuh, dia tu hamba Tuhan yg soleh/solehah kah? dihalalkan Tuhan kah pe yg sedang dia buat itu? cukup mulia kah kedudukannya utk mencaci-cerca ko di khalayak ramai?

kesimpulannya, abaikan je la org yg cuba suh ko mencerminkan muka, pd hal dia terlupa utk mencermin diri dulu..

Unknown said...

dia xde cermin le tu...
hua hua hua